Foto: PantherMedia/Scanpix

Kā tas atkal gadījās, ka, ieskrienot veikalā pēc piena, iznāci ārā pēc 45 minūtēm ar iepirkumiem 30 eiro vērtībā? Statistika liecina - vairāk kā 20% pirkumu lielveikalos tiek izdarīti spontāni. Tiek darīts viss, lai mēs piepildītu savus iepirkumu ratiņus līdz malām, bet žurnāla Goodhouse veidotāji apgalvo - ja zināsi dažus faktus, varēsi izvairīties no lielveikalu izliktajām lamatām. Piedāvājam ar tiem iepazīties un lieti izmantot savā labā!

Kruasāni un smalkmaizītes pie ieejas

Foto: Shutterstock

Pie ieejas vienmēr tiek izliktas aromātiskās sveces, "nedēļas piedāvājuma" preces, šeit bieži vien atrodas arī konditorijas nodaļa. Kārdinošās krāsas un smaržas rūpējas par pozitīva noskaņojuma radīšanu.

Padoms: ja, ieejot veikalā, tavs nolūks nav iegādāties svaigi ceptus kruasānus, centies pieslēgt veselo saprātu un pretoties šim grūti pārvaramajam kārdinājumam. Atgādini sev, ka emocijas, kas tevi pārņem, rada vien lielveikala labi pārdomāta mārketinga stratēģija.

Bezizmēra iepirkumu ratiņi

Foto: LETA

Daudzu lielveikalu iepirkumu ratiņi pēc ietilpības līdzinās mazlitrāžas auto. Ieliekot tajos vien 3-4 produktus, tu jūties neveikli.

Padoms: ja vien tavs iepirkumu saraksts nesastāv no padsmit pozīcijām, iepirkumu ratiņu vietā izvēlies iepirkumu grozu vai arī dodies iepirkties uz mazāko tuvumā esošo veikaliņu – šādi izvairīsies no liekiem kārdinājumiem. Ja tomēr attopies lielveikalā, stumjot lielos iepirkumu ratiņus, paturi prātā, ka nav obligāti piepildīt tos līdz malām.

Garlaicīgākās nodaļas ir veikala centrā

Foto: F64

Pamatprodukti (putraimi, maize, piens) parasti atrodas veikala vidusdaļā. Tas tādēļ, lai tu pirms tam izietu cauri kosmētikas, kūpinājumu un sieru nodaļai.

Padoms: sāc iepirkšanos, apņēmīgi dodoties uz veikala centrālajām nodaļām. Kasi bez liekiem tēriņiem sasniegt būs vieglāk, ja sākumā iegādāsies visas iepirkumu sarakstā esošās preces

Svarīgas nodaļas nemanāmos stūros

Foto: PantherMedia/Scanpix

Veikala preču izkārtojums ir precīzi aprēķināts tā, lai meklējot olas, tu vispirms pamanītu (un, protams, nopirktu!) citus pievilcīgus akcijas superproduktus.

Padoms: pirms došanās uz lielveikalu obligāti sastādi iepirkumu sarakstu un atstāj tajā trīs neaizpildītus punktus, ko vari izlietot neparedzētiem pirkumiem. Nepārsniedzot noteikto limitu, tu ar vienu šāvienu tiksi pie diviem zaķiem: neiztērēsi pārāk daudz, tomēr būs patīkama sajūta, ka varēji izmantot iespēju sevi palutināt.

Stratēģisks produktu izvietojums

Foto: PantherMedia/Scanpix

Atceries, ka visdārgākās preces ir izvietotas plauktu centrā, tieši acu augstumā. Ja vērsīsi skatu uz augšu vai pielieksies, tad atradīsi mazāk zināmu ražotāju produktus par pievilcīgām cenām. Un tas nebūt nenozīmē, ka to kvalitāte būs zemāka.

Padoms: iepērcies dažādos veikalos. Ieejot retāk apmeklētā lielveikalā, tev nāksies tērēt vairāk laika, lai atrastu nepieciešamās preces – tas nozīmē, ka tu no plauktiem automātiski neliksi grozā to, kas ir vieglāk sasniedzams. Visos veikalos ievēro vienu vienkāršu nosacījumu: pirms liec groziņā pirmo pa rokai patrāpījušos produktu, palūkojies uz augšu un uz leju, lai salīdzinātu cenas un kvalitāti.

Produktu degustācija

Foto: Shutterstock

Kurš gan var atteikties no svaiga siera gabaliņa vai glāzītes garda jogurta? Ražotāji tērē naudu degustāciju rīkošanai, jo mārketingā darbojas likums: ja piespiedīsi cilvēku nogaršot produktu, tad būsi piespiedis arī nopirkt.

Padoms: pirms dodies iepirkties, ieturi vieglu maltīti un neļaujies provokācijām. Tev nav ienākums iegādāties nodegustēto produktu. Un tev nav jāpaskaidro, kādēļ nevēlies to iegādāties.

Nosacīti svaigas zivis

Foto: Shutterstock

Bieži vien zivis, kas lielveikalos ir skaisti izkārtotas vitrīnās uz sasmalcināta ledus, ir bijušas iepriekš sasaldētas un veikalā atkausētas.

Padoms: ja šaubies par zivju izcelsmi, labāk izvēlies saldētu fileju. Starp citu, arī nesezonas augļus un dārzeņus ir ieteicams iegādāties saldētā veidā – tie būs gan lētāki, gan uzturvielām un vitamīniem bagātāki.

Lētākie produkti ir rindas sākumā

Foto: Shutterstock

Produkti ar atzīmi "izdevīgi" vai "jaunums" , kuri novietoti redzamā vietā, lielākoties nemaz netiek pārdoti lētāk.

Padoms: pievērs uzmanību cenu atzīmēm: ja uz tām ir atzīmēta preces vecā un jaunā cena, tad tā tiešām ir akcijas prece, ko vari iegādāties izdevīgāk. Ja pie preces ir tikai atzīme "izdevīgi" vai "supercena", tad tas ir tikai veikls mārketinga triks.

Sīkumi pie kases

Foto: LETA

Tevi māc nogurums stāvot nebeidzamajā rindā pie kases, bet krāsainie šokolādīšu iepakojumi sola ātru baudu. It īpaši, ja tev līdzi ir bērni, tad atteikties no šādiem pirkumiem ir teju neiespējami.

Padoms: saprātīga attieksme palīdzēs neiekrist pie kases izliktajās lamatās. Ja piederi pie tiem, kas viegli ļaujas kārdinājumam, izvēlies pašapkalpošanās kasi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!